Зарубіжна література

19.05.2020 

Тема.Повторення й узагальнення вивченого за рік

Сьогодні ми повторюємо вивчене за рік. 
Список творів зі світової літератури для 7 класу
  • «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»;
  • «Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя);
  • «Король Лір і його дочки»;
  • Фрідріх Шиллер. «Рукавичка»;
  • Роберт Луїс Стівенсон. «Вересковий мед»;
  • Адам Міцкевич. «Світязь»;
  • Вальтер Скотт. «Айвенго»;
  • Василь Биков. «Альпійська балада»;
  • Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм»;
  • Шолом-Алейхем. «Пісня над піснями» або Олександр Грін «Пурпурові вітрила» (1 за вибором учителя);
  • Едгар По. «Золотий жук»;
  • Артур Конан Дойль. «Пістрява стрічка», «Спілка рудих»;
  • О’Генрі. «Останній листок», «Дари волхвів»;
  • Герберт Уелс. «Чарівна крамниця»
  • Рюноске Акутаґава. «Павутинка»;
  • Айзек Азімов. «Фах»;
  • Діана Джонс. «Мандрівний замок Хаула»;
  • Корнелія Функе. «Чорнильне серце».
Підкреслені- твори великі, тому краще їх прочитати на канікулах.


18.05.2020

Тема.Позакласне читання Е. Е.ШМІТТ 

Повість «Оскар і Рожева Пані»

ЕРІК-ЕММАНУЕЛЬ ШМІТТ

(нар. 1960 р.)

Ерік Еммануель Шмітт – сучасний французький прозаїк, драматург, сценарист, есеїст. Народився 28 березня 1960 року в Ліоні в сім’ї вчителів. У юні роки вчився грати на фортепіано і готувався до кар’єри композитора. Але під час навчання в коледжі почав виявляти літературний талант, а тому поступово пожертвував музикою заради письменства. Закінчивши престижний Вищий педагогічний інститут і захистивши докторську дисертацію з філософії, Шмітт починає викладати спочатку в ліцеї Шербура, а потім в університеті Шамбері.
Визнання критики і глядацькі симпатії Е.Е. Шмітту принесли його перші п’єси, написані на початку 1990-х років, – «Ніч у Валоні» та «Відвідувач», що з великим успіхом були поставлені на сцені Королівського Шекспірівського театру. Ці твори були відзначені міжнародною Премією Мольєра. З цього часу письменницька діяльність Шмітта розквітає. Він видає романи «Секта егоїстів», «Євангеліє від Пілата», «Коли я був твором мистецтва», пише понад десять драматичних творів та розробляє низку сценаріїв.
Виховання в інтелігентній сім’ї та філософська освіта виробили у Шмітта схильність до систематичного та глибокого осмислення світу.

Повість «Оскар і Рожева Пані» написана у формі 14 листів десятирічного хлопчика Оскара, невиліковно хворого на рак. Він відчуває, що ні хіміотерапія, ні пересадка кісткового мозку не принесли йому полегшення. Своїх батьків Оскар вважає легкодухими, бо вони бояться відверто сказати синові про те, що він сам уже добре усвідомлює: жити йому залишилося зовсім мало. Єдиною близькою для Оскара людиною стає Бабця-Ружа – добровільна помічниця лікарні, яка приходить зі щирим бажанням подарувати свій час і своє серце хворим дітям.
Щоб хлопчик прийняв жахливу правду про життя і смерть, Бабця-Ружа спонукає Оскара викласти свої думки у вигляді листів до Бога. Крім того, він має собі уявити, що кожен прожитий ним день є десятиріччям. І хоча Оскару важко повірити в Бога, проте він йде на цей експеримент і таким чином проживає все своє життя – 110 років за 12 днів. Це було дійсно все життя, адже воно змогло вмістити в себе юність, перше кохання, одруження, турботу про всиновлених дітей, кризу середнього віку, старість і підготування до смерті.
Е.Е. Шмітт говорив: «Був час, коли я сам був серйозно хворим, і невідомо, як все могло закінчитись. Бувало, що я супроводжував людей на шляху до смерті, я бачив, як помирають люди. Звичайно, я міг взяти для книги дорослу людину, але взяв дитину. Яка різниця, в якому віці людина помирає? Вона все одно проживає ціле життя. Я вважаю, що є дар життя, але є і дар смерті, і обидва ці дари дані людині. І це невідворотно».
Ця маленька історія про хворого хлопчика, яка вмістила в себе високу філософію буття, смерті, страждання, не може нікого залишити байдужим. Повість «Оскар і Рожева Пані» перекладена на безліч світових мов, а її театральна постановка ось уже кілька років не сходить зі сцен найвідоміших театрів.
 


(ЗДАТИ ДО 12.05.ДО 15.00

 НА ОКРЕМО НАПИСАНОМУ ЧИ КРАЩЕ НАДРУКОВАНОМУ ЛИСТКУ А4 АБО В ЗОШИТІ.(РОБОТИ БУДУТЬ РОЗДРУКОВУВАТИСЬ)

 З ТАКИМ ПІДПИСОМ: ДАТА

КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР

УЧНЯ 6-А КЛАСУ

ПРІЗВИЩЕ ІМ'Я 

ТЕМА:" ...")

ТЕМИ ДО ТВОРУ НА ВАШ ВИБІР. 

1.Світ дорослих і дітей у сучасній літературі.
2. Як слід виховувати дитину, щоб вона виросла повноцінною щасливою особистістю.
3. Моральні цінності , що стверджуються у творах А. Ліндгрен та К. Нестлінгер.


05.05.2020.

Тема.Крістіне Нестлінгер. «Конрад, або дитина з бляшанки». Дивакуватість пані Барталотті. Гумор у творі.

Дайте відповіді на запитання тесту у зошит і перешліть вчителю.

Запитання 1
Як звали жінку, яка отримала дитину у бляшанці?  
А.пані Егон
Б.пані Рузіка
В.пані Бартолотті
 Г.пані Нестлінгер
Запитання 2
Яким чином дитина потрапила саме до неї? 
А.вона випадково замовила дитину
Б.вона про це довго молилася
В.сталася помилка на фірмі
Г.дитину замовив її чоловік
Запитання 3
Скільки років було хлопчику?  
А.3
Б.5
В.7
Д.9
Запитання 4
Хто став батьком для хлопчика?  
А.пан Бартолотті
Б.пан Рузік
В.пан Феноліо
Д.пан Егон
Запитання 5
Яким чином хлопчик потрапив до теперішніх батьків? 
А.приїхав на паротяжисі
Б.таємно приплив на кораблі
В.його помилково прислали в посилці
Г.несли на крилах птахи і випадково загубили
Запитання 6
Як до Конрада ставилися діти у школі?  
А.вони йому заздрили
Б.захоплювалися ним
В.хвалили його і дуже любили
Г.знущалися над ним і ненавиділи.
Запитання 7
Чому хлопчик захотів залишитися жити із пані Бартолотті? 
А.бо вона купувала йому все, що він забажає
Б.вона шантажувала його
В.бо він подружився з дівчинкою з її будинку
Г.в нього не було іншого виходу
Запитання 8
Як вдалося замаскувати Конрада, щоб його не забрали люди з фабрики? 
А.вдягли у водолазний костюм
Б.надягли перуку
В.вдягнули у дівочий одяг
Г.загорнули у килим
Запитання 9
Де переховували хлопця? 
А.у аптеці
Б.на кладовищі
В.у школі
Г.у лісі
Запитання 10
Чим вирізнялися люди із фабрики? 
А.вони були велетенських розмірів
Б.були вдягнені у блакитно-сріблястий одяг
В.мали дивні голоси
Г.у них була темна шкіра
Запитання 11
Як вдалося подрузі Конрада виправити ситуацію? 
А.вона навчила його поганих слів і непристойних пісень
Б.змінила його голос
В.забрала до свого дому
Г.видала чужинцям
Запитання 12
А.Чому батьки-замовники відмовилися від Конрада? 
Б.бо пожаліли грошей
В.бо замовляли дівчинку, а не хлопця
Г.бо він виявився не ідеальним
Д.передумали, бо пожаліли пані Бартолотті


04.05.2020

Тема.Крістіне Нестлінгер. «Конрад, або дитина з бляшанки». Проблема боулінгу в повісті. Характеристика образів дітей.

Обов'язково прослухайте 

Завдання до уроку
1.Подумайте над проблемним запитанням. Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі?
2.Що таке повість-казка? Запишіть у зошит.


27-28.04.2020

Тема.Крістіне Нестлінгер. «Конрад, або дитина з бляшанки». Образ Конрада.

1.Перегляньте відеоурок
Дз. Знати текст.


21.04.2020

Тема.«Міо, мій Міо». Головні образи у творі. Перемога добра над злом.
2.Дайте відповіді на запитання і запишіть їх у зошит.
Літературний диктант
1. Скільки років було головному героєві Бу Вільгельму Ульсону?
2.Чому Буссе жив у тітки Едлі та дядька Сікстена?
3.Білявий чуб, блакитні очі, короткі брунатні штани, сіра вовня­на сорочка, червона шапочка — це портрет...
4.Хто з дорослих добре ставився до хлопчика?
5.Де опинився Буссе?
6. Як звали нового друга Міо?
 7. У Міо був кінь на ім’я...
8.Хто подарував хлопцям чарівні сопілки?
9. Що шепотів колодязь біля хати Їрі?
10. Хто допомагав Міо та його другу в Країні Далекій?
11. Чиє ім’я наводило на всіх жах?
12.Які чарівні речі допомогли Міо здобути перемогу? 
ДЗ. Творче завдання. Моє завершення історії Буссе Ульсона.(Роботи надіслати у вб)


14.04.2020

Тема. Астрід Ліндгрен. Відомості про життя письменниці.«Міо, мій Міо.»
Завдання:

ознайомитись з біографією А.Лідгренн; 

Зробити конспект у зошит.( сторінки в підручнику 221-222)

читати повість-казку "Міо, мій Міо" скорочено.

Переглянути відео:

Художній фільм "Міо, мій Міо"   https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=tUpyugpM9QI&feature=emb_logo

Дз. Читати повість.


13.04.2020

Тема.РМ. Яке майбутнє на нас чекає? Чому?
Завдання. 
Складіть письмово оповідання про життя людей на нашій планеті в майбутньому. (Можна описати: природу, нові види тварин та рослин, міста в яких живуль люди, їх транспорт, помешкання, їжу, улюблені справи...).

Роботи приймаються до наступного понеділка. Можна в друкованоному чи письмовому варіанті.

16.03.2020



17.03.2020



23.03.2020
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ
  Мацуо Басьо (1644-1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя) або Джанні Родарі «Листівки з видами міст» (1 твір за вибором учителя).Генрі Лонгфелло (1807-1882). «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя).Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. Джанні Родарі (1920-1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття. (ТЛ) Хайку, поема, ліричний герой. (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах.(УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів. (ЕК) Елементи фольклору і міфів у творах Р. Бернса і Г. Лонгфелло.


24.03.2020
Тема. 

Р. Бредбері. „Усмішка”. Тривога й руйнування духовних цінностей в оповіданні. Образ Тома.




06.04.2020
Тема.Роберт Шеклі. „Запах думок”. Гуманістичний зміст оповіданя.
Завдання
1. Перегляньте: 
2.Коротко заповніть анкету твору. 
Анкета оповідання 
1. Автор. Роберт Шеклі (1928-2005) 
2. Назва. «Запах думки» (1953) 
3. Герої: космічний поштар Лерой Кліві, звірі без вух та очей: білка з темно-зеленим хутром, жовто-бура пантера, вовки зеленого кольору, дятел, стерв’ятники 
4. Місце та час дії. Зоряне скупчення Сергон, киснева планета З-М-22 (три дні) 
5. Сюжет. Головний герой Лерой Кліві через космічну аварію опинився на незнайомій планеті без засобів до порятунку. Героя здивувало, що тварини на планеті сліпі та глухі, вони  спілкуються завдяки телепатії. Він робить спробу керувати своїми думками та придумує різні способи порятунку. Силою думки він бореться з пантерою, вовками, стерв’ятником, уявляє себе самицею пантери, змією, пташкою, кущем, трупом. Останнім зусиллям волі він змушує хижаків відступити,  уявивши себе вогнем. Він  став телепатом, який переміг інопланетних тварин і здивував рятувальників, що прибули йому  на допомогу. Їх здивувало те, що на тілі Лероя Кліві не було жодного опіку, хоча він перебував  в епіцентрі пожежі. 
6. Жанр. Фантастичне оповідання 
7. Тема. Про небезпеки, які чатували на космічного поштаря на незнайомій планеті; як Людина, залишившись сам на сам із дикою природою, виходить переможцем без сторонньої допомоги; як людина може змінити світ силою власної уяви 
8. Ідея. Уславлення необмежених можливостей людського розуму, сили духу, волі, творчої уяви, неординарного мислення людини, яка здатна здолати всі перешкоди на своєму шляху. Ніколи не можна втрачати самовладання, слід боротися за своє життя та здоров’я. 
9. Конфлікт. Протистояння головного героя Кліві та позаземної фауни; внутрішня боротьба героя зі своїми страхами. 
 Гуманістичний зміст оповідання. Людина — не вбивця всього живого, бути сильним не означає знищувати тих, хто слабший. Людина майбутнього — господар не тільки своєї планети, а й далекого Космосу. 
10. Висновок. Оскільки світ змінюється, Роберт Шеклі показує нам, якою має бути людина майбутнього, щоб могла вижити у боротьбі із невідомим.


Дз. Читати новелу с. 204-215  
https://www.youtube.com/watch?v=r3y-w3h2HDA


07.04.2020

Тема. Духовне і фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людства.


Завдання: читати й переказувати оповідання "Запах думок"


повторити сюжет оповідання допоможе  план;


повторити біографію автора та з'ясувати головну думку 


оповідання допоможе ОСК;


зрозуміти роздуми письменника допоможе ОСК;


перевір свої знання за допомогою літературного диктанту. 


Відповіді запишіть у зошит.

Комментариев нет:

Отправить комментарий